[metaslider id=”1425″]
عکس زمینه سفید
عکس پس زمینه سفید در عکاسی اهمیت و کاربرد فراوانی دارد؛ از جمله در عکاسی از پرتره و یا عکاسی از محصولات. در تصویربرداری از پرتره استفاده از زمینهی سفید بسیار رایج است. عکاس کافیاست سوژه را مقابل دوربین عکاسی قرار دهد و پس زمینه ای سفید در پشت آن نصب کند و با استفاده از یک فلاش استودیویی، عکس خود را ثبت کند. شاید این مراحل به سادگی بیان شد اما به این سادگی ها هم نیست. بلکه اصول و قواعد خاص خود را دارد که برای داشتن یک عکس پرترهی زمینه سفید با کیفیت باید آنها را رعایت کرد. در عکاسی زمینه سفید از اشیا و محصولات، باید محصول را تمام کمال به نمایش بگذاریم. نورپردازی باید به گونه ای باشد که در عکس نهایی جنس محصول لمس شود. تصویر باید به دور از اغراق باشد و معرف خصوصیات واقعی محصول باشد.
استدیو حرفهای عکاسی صنعتی
عکاسی صنعتی به شاخه ای از عکاسی گفته می شود که وظیفه آن به نمایش گذاردن دقیق و کامل و باکیفیت محصول یا پروداکت می باشد، در این شاخه از عکاسی، عکاس با استفاده از تجهیزات مناسب و انتخاب نورهای دقیق و کامل تلاش می کند تا حد امکان تصوری با کیفیت و دقیق از کالا ثبت کند که در آن تمامی خصوصیات ظاهری کالا به نمایش گذارده شود . عکاسی صنعتی و تبلیغاتی میبایست تمام خصوصیات یک عکس حرفهای را دربرگیرد و به مولفههای مهم دیگری نیز نیازمند است. هدف از عکاسی صنعتی تنها معرفی کالا نیست بلکه تشویق و ترغیب مشتری به خرید و استفاده آن از محصول است. به بیان سادهتر عکس تبلیغاتی میبایست بیننده را به خرید کالا ترغیب کند٬ درست به مانند یک تیزر! اما با راه و روشی متفاوت
عکاسی طلا و جواهرات
یکی از تخصصی ترین شاخه های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ، حوزه عکاسی از طلا و جواهر می باشد. جایی که شما باید زیبایی محصول را به صورت چشم گیر و خیره کننده ای به نمایش بگذارید تا چشمان مشتری مجذوب محصول شما شود و این مهم جز با انجام یک فرآیند تخصصی از عکاسی تا ویرایش گرفته صورت نمی گیرد.
از عکاسی طلا و جواهر برای همه فضاهای تبلیغاتی اعم از بیلبورد،کاتالوگ، بروشور و شبکه های اجتماعی می توان استفاده کرد. نمایش دقیق جزئیات ظریف و زیبای کار شده در هر قطعه از طلا و جواهر باعث جلب اعتماد هرچه بیشتر مشتری می شود.
عکسبرداری معماری داخلی و دکوراسیون
عکاسی معماری شاخهای از عکاسی به شمار میرود که هدف آن عکاسی از ساختمانها و بناهای مشابه است که به شکل هنرمندانه و دقیقی به تصویر کشیده میشوند. عکاسان معماری در استفاده از تکنیکها و دوربینهای تخصصی مهارت بالایی دارند. عکسبرداری معماری داخلی و خارجی و دکوراسیون احتیاج به لنزهای ویژه و نورپردازی خوبی دارد که تمام سطوح و عمق های تصویر به خوبی نمایان شود. در ادامه میتوانید چند نمونه عکس را مشاهده کنید.
عکاسی نمای خارجی
یکی از نکات عکاسی معماری از نمای خارجی استفاده از نور روز یا در شب از نور محیطی چراغهای خیابان، چراغهای بیرونی یک ساختمان، نور ماه و حتی مهتاب، ولی در موقعیتهای تاریک اصلا ثبت عکس انجام نمیگردد.
عکاسی نمای داخلی
در عکاسی معماری از نمای داخلی نیز میتوان از نور محیطی که از میان پنجرهها و پنجرههای سقفی عبور داده میشود، استفاده کرد. اکثر اوقات، عکاسان معماری از منابع نوری تکمیلی برای بهبود شرایط نورپردازی داخل یک ساختمان استفاده میکنند.
عکاسی لباس ، مدل ، فشن و مدلینگ
نیای عکاسی فشن بهسرعت در حال پیشرفت است و روی پرتره، حالت بدن، نورپردازی بینظیر و مکانهای زیبا تمرکز دارد.این روزها عکاسی مدلینگ و فشن بسیار طرفدار پیدا کرده است. روزانه صدها عکس از مردان و زنان مختلفی میبینید که لباس، زیورآلات یا کفشهای متفاوتی پوشیدهاند و آنها را به نمایش گذاشتهاند.عکاسان بسیاری بهدنبال پیدا کردن سبک خود هستند و همین باعث شده است که این ژانر روز به روز در حال پیشرفت باشد.
عکاسی شیرینی و شکلات
عکاسی از محصولات غذایی یکی از پرزحمت ترین و البته خوشمزه ترین قسمت های عکاسی تبلیغاتی است . دقت در باز آفرینی طراوت و تازگی محصولات ، همراه با مهارت در طراحی و انتخاب چیدمان مناسب مهمترین نکته ای است که در این زمینه می توانید روی ما حساب کنید.یکی از مشکل ترین و تخصصی ترین قسمت های عکاسی تبلیغاتی عکاسی از شیرینی، دسر، بستنی و شکلات است . در این تصاویر عکاس بعضا مجبور میشود از مواد مصنوعی ساختگی بجای بستنی یا شکلات استفاده کند زیرا طولانی بودن زمان عکاسی و حرارت وسایل نورپردازی موجب تغیر فرم مدل های اصلی شده و از زیبایی و جذابیت محصول می کاهد . این عکس ها معمولا به سفارش کارخانه های تولید شکلات و بستی و برخی قنادی ها و کافه ها گرفته می شوند.
عکاسی مواد غذایی و نوشیدنی
عکاسی مواد غذایی زیرمجموعهای شیرین و زیبا از عکاسی صنعتی بشمار میرود. عکاسی مواد غذایی عمدتا به منظور سرذوق آوردن بیننده و جذب مشتری بیشتر برای محصولات است و بعد تبلیغاتی در آن بسیار پررنگ است. در این رشته عکاسی سلیقه، چیدمان، کمی صبر،حقههای فریبنده و میانبرهای هوشمندانه عکسی مطلوب را میآفریند
عکاسی از منو رستوران ، عکاسی از محیط رستوران و عکاسی از منوی کافه ها نیز جزو گروه عکاسی مواد غذایی می باشد
عکاسی دکوراتیو ( DECORATIVE ) عکاسی چیدمانی
این ژانر هنر به تصویر کشیدن محصولاتی است که جنبه ی تبلیغاتی داشته و مسئولیت جذب بیننده را بر عهده دارد. اصولا در این تکنیک محصولات می بایست به گونه ای در کنار هم چیده شوند که نظم و صحنه پردازی آن مخاطب را مجذوب خود نمایند و در کنار آن اصول حرفه ای و استانداردهای جهانی عکاسی دکوراتیو نیز در آن رعایت شود. در این نوع عکاسی صحنه و استیجی که قرار است تصویربرداری در آن صورت پذیرد بسیار پر اهمیت است. صحنه ی طراحی شده می بایست تلورانس مناسب با رنگ ها و جزئیات محصول داشته و از استفاده بیش از حد ملزومات ( مخصوصا ملزومات بی ربط ) جلوگیری شود. فاکتور تاثیرگذار و مهم بعدی در اینباره، منابع نور است. یک نورپردازی مناسب و درست با استفاده از تجهیزات استاندارد با برندهای مناسب و معتبر می تواند در عکس صنعتی نهایی و بازخورد آن بسیار موثر باشند.
فیلمبرداری و ساخت تیزر تبلیغاتی
عكاسي، فيلم برداري و هلي شات هوايي :
با تصویر برداری هوایی می توانید عظمت و شکوه فضای کاری خود (کارخانه جات، پروژه های عمرانی، همایش و مجالس ها، راه سازی، شهرک های صنعتی و …) را توسط هلی شات (هلیشات) یا پهباد به مخاطبین معرفی و ارائه دهید.همچنین می توانید از تصویربرداری هوایی و فیلمبرداری هوایی برای ساخت تیزر نیز استفاده نمایید.
با تصویر برداری هوایی برای شما تصاویری فوق العاده جذاب و با کیفیت ثبت می کنیم تا در ذهن مخاطبین ماندگار شوید. استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته (هلی شات، پهباد) می توانیم بهترین خدمات را ارائه دهیم.
