عکس خوب ماندنی است

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی

بعضی از عکاسان حرفه ای بر این باور هستند باید عکاسی تبلیغاتی را به انواع مختلفی مجزا کنند.
در حقیقت عکاسی تبلیغاتی انواعی دارد که باید مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد. این موارد عبارت است از:

  1. عکاسی زمینه سفید تبلیغاتی
  2. عکاسی دکوراتیو تبلیغاتی
  3. عکاسی ماکرو تبلیغاتی
  4. عکاسی فوتومونتاژ تبلیغاتی

 

عکاسی زمینه سفید تبلیغاتی

خیلی از افراد این نوع عکاسی را با عکاسی صنعتی اشتباه می گیرند.
در عکاسی صنعتی ما از مراحل تولید محصول نیز عکسبرداری انجام می دهیم.
شاید با این عکاسی کمی شباهت هایی داشته باشد اما مثل هم نیستند.
در این عکاسی کالا به تنهایی بدون اینکه طرحی و یا چیدمانی برای قرار گرفتن آن در مقابل دوربین انجام شود را عکسبرداری می کنند.
با این وجود نورپردازی بیشترین تأثیر را بر روی این عکاسی دارد.

 

عکاسی دکوراتیو تبلیغاتی

بر خلاف عکاسی زمینه سفید که کالا بدون هیچ گونه چهارچوب و طرحی عکسبرداری می شود، در این عکاسی کالا در چهارچوبی از پیش تعیین شده قرار می گیرد و عکاس از کالا و چیدمان آن عکس می گیرد.
این نوع عکاسی علاوه بر نورپردازی درست می تواند با طرح چیدمان خود تأثیری مفید بر مشتری بگذارد.

 

عکاسی ماکرو تبلیغاتی

عکاسی ماکرو بیشتر برای کالا و محصولی است که ارزش آن بیش از حد تصور شما است.
مثلاً برای مواد غذایی از این نوع عکاسی نمی توان استفاده کرد اما برای معرفی زیورآلات گران بها این عکاسی بهترین گزینه می باشد.
چون نیاز است محصول با نمایی کامل و جزئیات بیشتر در دید مشتری قرار بگیرد.
همچنین باید لنزهای دوربین برای این عکاسی به صورت پیشرفته باشد.

 

عکاسی فوتومونتاژ تبلیغاتی

این نوع عکاسی بیشتر با نرم افزار های ویراستاری سر و کار دارد.
در واقع این عکاسی اجزای درونی تصویر را در هم جوار هم قرار می دهد.
قرار گرفتن اجزای درونی تصویر توسط نرم افزارهای ویراستیاری عکس انجام می شود.
عکاسی فوتومونتاژ از مکان های مختلف عکس های گوناگونی تهیه می شود که عکاس باید در ویرایش تصویر توسط نرم افزار بسیار خبره باشد.

توسط | 2020-05-02T18:00:56+03:30 می 12th, 2015|عکاسی تبلیغاتی|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه

EnglishIran