عکاسی مواد غذایی

عکاسی مواد غذایی زیرمجموعه‌ای شیرین و زیبا از عکاسی صنعتی بشمار میرود. عکاسی مواد غذایی عمدتا به منظور سرذوق آوردن بیننده و جذب مشتری بیشتر برای محصولات است و بعد تبلیغاتی در آن بسیار پررنگ است. در این رشته عکاسی سلیقه، چیدمان، کمی صبر،حقه‌های فریبنده و میانبرهای هوشمندانه عکسی مطلوب را می‌آفریند

عکاسی از منو رستوران ، عکاسی از محیط رستوران و عکاسی از منوی کافه ها نیز جزو گروه عکاسی مواد غذایی می باشد

عکاسی دکوراتیو ( DECORATIVE ) عکاسی چیدمانی

این ژانر هنر به تصویر کشیدن محصولاتی است که جنبه ی تبلیغاتی داشته و مسئولیت جذب بیننده را بر عهده دارد. اصولا در این تکنیک محصولات می بایست به گونه ای در کنار هم چیده شوند که نظم و صحنه پردازی آن مخاطب را مجذوب خود نمایند و در کنار آن اصول حرفه ای و استانداردهای جهانی عکاسی دکوراتیو نیز در آن رعایت شود. در این نوع عکاسی صحنه و استیجی که قرار است تصویربرداری در آن صورت پذیرد بسیار پر اهمیت است. صحنه ی طراحی شده می بایست تلورانس مناسب با رنگ ها و جزئیات محصول داشته و از استفاده بیش از حد ملزومات ( مخصوصا ملزومات بی ربط ) جلوگیری شود. فاکتور تاثیرگذار و مهم بعدی در اینباره، منابع نور است. یک نورپردازی مناسب و درست با استفاده از تجهیزات استاندارد با برندهای مناسب و معتبر می تواند در عکس صنعتی نهایی و بازخورد آن بسیار موثر باشند.

[ngg src=”galleries” ids=”2″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]